Wednesday, November 19, 2014

1961 Hit Parade - March - April & May


                                  5 March 1961                                            12 March 1961

5 March 1961 -

78 rpm 

1. Poema do adeus - Miltinho (RGE) (2)
2. O matador - Trio Irakitan (Odeon) (4)
3. Não sabemos - Leila Silva (Chantecler)
4. Are you lonesome tonight? - Elvis Presley (RCA)
5. Perdoa-me pelo bem que te quero - Orlando Dias (Odeon) (5)

 7" records in 45 or 33 rpms (extended-plays)

1. Aquarela do Brasil - Ray Conniff (Columbia) (1)
2. A meus fans - Paul Anka (Polydor) (2)
3. Brian Hyland (Kapp-Continental)
4. Para enamorados - various (Columbia)
5. Meu ultimo tango - Sarita Montiel (Hispa-Vox-Fermata)

Long plays

1. Eu sou o espetáculo - José Vasconcelos (Odeon) 1
2. 'S Music - Ray Conniff (Columbia) (3)
3. Meu ultimo tango - Sarita Montiel (2)
4. Can Can - sound-track (Odeon)
5. Seleção de Ouro no.2 - Nelson Gonçalves (RCA) (4)

Brazilian books 

1. Missão em Portugal - Alvaro Lins (2)
2. Raiz amarga - Maria de Lourdes Teixeira (1)
2. Historias escolhidas - Lygia Fagundes Telles (4)
4. Quarto de despejo - Carolina Maria de Jesus (3)
5. Gabriela Cravo e Canela - Jorge Amado (5)

Foreign books

1. Vento leste, vento oeste (East wind, west wind) - Pearl S.Buck (1)
2. Exodus - Leon Uris (2)
3. Furacão sobre Cuba - Jean Paul Sartre with Rubem Braga & Fernando Sabino
4. Rota de fuga (The river line) - Charles Morgan
5. O valor do pensamento positivo (The power of positive thinking) - Normal Vincent Peale

12 March 1961 -

78 rpm

1. Poema do adeus - Miltinho (RGE) (1)
2. Perdoa-me pelo bem que te quero - Orlando Dias (Odeon) (5)
3. O matador - Trio Irakitan (Odeon) (2)
4. Queixas - Nelson Gonçalves (RCA) (-)
5. Não sabemos - Leila Silva (Chantecler) (3)

19 March 1961 -

78 rpm

1. Poema do adeus - Miltinho (RGE)
2. Perdoa-me pelo bem que te quero - Orlando Dias (Odeon)
3. O matador (El matador) - Trio Irakitan (Odeon)
4. Coração de luto - Teixeirinha (Chantecler) (-)
5. Queixas - Nelson Gonçalves (RCA)

 7" records in 45 or 33 rpms (extended-plays)

1. Aquarela do Brasil - Ray Conniff (Columbia)
2. Perdoa-me pelo bem que te quero - Orlando Dias (Odeon)
3. Brian Hyland (Kapp-Continental)
4. A meus fans - Paul Anka (Polydor)
5. Para enamorados - various (Columbia)

Long plays

1. 'S Music - Ray Conniff (Columbia)
2. Eu sou o espetaculo - Jose Vasconcelos (Odeon)
3. Meu ultimo tango - Sarita Montiel (Hispavox-Fermata)
4. Seleção de Ouro no.2 - Nelson Gonçalves (RCA)
5. Poema do adeus - Miltinho (RGE)


research done by Radio Excelsior, São Paulo.

                       
                         19 March 1961                                                      2 April 1961                            

19 March 1961 - (more or less the same)

2 April 1961

78 rpm

1. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (4)
2. Palhaçada - Miltinho (RGE) (2)
3. Poema do adeus - Miltinho (RGE) (1)
4. O matador (El matador) - Trio Irakitan (Odeon) (-)
5. Perdoa-me pelo bem que te quero - Orlando Dias (Odeon) (3)

 7" records in 45 or 33 rpms (extended-plays)

1. 'S Music - Ray Conniff (Columbia) (2)
2. Aquarela do Brasil - Ray Conniff (Columbia) (1)
3. Metais em brasa - Henry Jerome (Decca) (3)
4. Perdoa-me pelo bem que te quero - Orlando Dias (Odeon)
5. As polegadas da mulata - Elza Soares (Odeon)

Long-plays

1. 'S Music - Ray Conniff (Columbia)
2. Eu sou o espetaculo - Jose Vasconcelos (Odeon)
3. Meu ultimo tango - Sarita Montiel (Hispavox-Fermata)
4. Seleção de Ouro no.2 - Nelson Gonçalves (RCA)
5. Poema do adeus - Miltinho (RGE)

Research done by Radio Excelsior in 32 record-shops around town.


                                         9 April 1961                                                  30 April 1961

9 April 1961

78 rpm 

1. A noiva (La novia) - Angela Maria (Continental) (-)
2. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (1)
3. Coração de luto - Teixeirinha (Chantecler) (-)
4. Poema do adeus - Miltinho (RGE) (3)
5. Palhaçada - Miltinho (RGE) (2)

7" records in 45 or 33 rpms (extended-plays)

1. 'S Music - Ray Conniff (Columbia)
2. Metais em brasa - Henry Jerome (Decca)
3. Aquarela do Brasil - Ray Conniff (Columbia)
4. O matador - Trio Irakitan (Odeon)
5. Never on Sunday (Nunca aos domingos) - Don Costa (United-Artists-Copacabana)

30 April 1961 -

78 rpm

1. A noiva (La novia) - Angela Maria (Continental) (2)
2. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (1)
3. Coração de luto - Teixeirinha (Chantecler) (4)
4. Brasil já vai à guerra - Juca Chaves (RGE) (3)
5. Faz me rir (Me da risa) - Edith Veiga (Chantecler)

Brazilian books

1. Historias escolhidas - Lygia Fagundes Telles
2. Raiz amarga - Maria de Lourdes Teixeira
3. Flanando pelo mundo - Lawrie Reid
4. Velhos marinheiros - Jorge Amado
5. Encontro marcado - Fernando Sabino

Foreign books

1. O destino viaja de ônibus (The wayward bus- John Steinbeck
2. Vento leste, vento oeste (East wind, west wind- Pear S.Buck
3. O leopardo (Il gattopardo) - Giuseppe di Lampedusa
4. Mulher imperial (Imperial woman) - Pearl S.Buck
5. Eichmann, assassino de milhões (Eichmann, the man and his crimes) - Comer Clarke

research done by Camara Brasileira de Livros from 20 to 27 April 1961.

                                 7 May 1961                                                               14 May 1961

7 May 1961 -

78 rpm

1. A noiva (La novia) - Angela Maria (Continental) (1)
2. Coração de luto - Teixeirinha (Chantecler) (3)
3. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (2)
4. Faz me rir (Da me risa) - Edith Veiga (Chantecler) (5)
5. Alguém é bobo de alguém (Everybody's somebody's fool) - Wilson Miranda (Chantecler)

Research done by Radio Excelsior in 33 record-shops from 28 April to 4 May 1961.

14 May 1961 -

78 rpm 

1. Amor de mãe - Teixeirinha (Chantecler) (-)
2. Faz me rir (Da me risa) Edith Veiga (Chantecler) (4)
3. A noiva (La novia) - Angela Maria (Continental) (1)
4. Coração de luto - Teixeirinha (Chantecler) (2)
5. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (3)

Research done by Radio Excelsior in 34 record-shops from 5 to 11 May 1961.

21 May 1961 -

78 rpm

1. Faz me rir (Da me risa) - Edith Veiga (Chantecler) (2)
2. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (5)
3. A noiva (La novia) - Angela Maria (Continental) (3)
4. Coração de luto - Teixeirinha (Chantecler) (4)

                                     21 May 1961                                                  28 May 1961

28 May 1961 -

78 rpm

1. Faz me rir (Da me risa) - Edith Veiga (Chantecler) (1)
2. A noiva (La novia) - Angela Maria (Continental) (3)
3. Ansiedad - Nat King Cole (Capitol) (-)
4. Flor do meu bairro - Nelson Gonçalves (RCA) (2)
5. Look for a star - Garry Miles (London-Odeon) (-)

Research done by Radio Excelsior in 34 record-shops from 19 to 25 May 1961. 

1 comment:

  1. Ricardo Ribeiro, meu pai, muito bom saber dessas coisas, Sdds de quem não conheci

    ReplyDelete